Forrester’s Social Technographics

març 24th, 2008 by genisroca

Social TechnographicsJa fa un temps que Charlene Li de Forrester Research va definir 6 categories en les que es podia distribuir la població en funció de la seva actitud a la xarxa, en un índex conegut com a Forrester’s Social Technographics. La classificació divideix la població en Creadors (generen continguts), Crítics (comenten), Colectors (sindiquen continguts), Membres (pertanyen a xarxes socials), Espectadors (llegeixen blogs) i Inactius (res de tot això).

Jeremiah Owyang, un altre treballador de Forrester, anuncia que ja són consultables les dades d’aquest indicador, cosa que permet veure quins valors adopten a cada categoria dierents territoris, diferents segments d’edat, o fins i tot els diferents sexes. Combinant aquestes variables he intentat veure el que podria ser el perfil tipus dels empleats d’una empresa de per aquí (és a dir, Europa com a territori, entre 35 i 44 anys d’edat, i sense importar el sexe). El resultat és una suma de percentatges que no entenc, perque dona força més que 100, però el que m’interessa és la interpretació qualitativa dels baixos valors (encara no un 8%) d’aquells que creen continguts o els sindiquen utilitzant els RSS.

 

Results

Cal recordar aquestes dades quan intentem impulsar dinàmiques de coneixement compartit a les nostres organitzacions. Encara no un 8% aportarà continguts, i la majoria quedarà totalment al marge del tema. I això no només serà normal, sino lògic. El contrari és un mite sense fonament. Fernando Polo reflexionava en un post recent sobre els 7 mites de la Web 2.0, i ens feia notar que no hi ha tanta participació, ni allò col·lectiu és garantia de qualitat, i que poques coses són originals i més aviat dominen les coses amateurs. I és que el repte de la intel·ligència col·lectiva no depèn només de disposar d’eines com els blogs o els wikis. És força més complex, més difícil i més laboriós. És cultural, i no tecnològic, i demanarà invertir més temps i paciència que no pas diners i recursos.


2 Responses to “Forrester’s Social Technographics”

Feed for this Entry Trackback Address
  1. 1

    genisroca

    En la versió en castellà d’aquest blog (genisroca.com) en Jeremiah Owyang ha aclarit que la suma de percentatges del Forrester’s Social Technographics no dona 100 perque un mateix individu pot pertànyer a més d’un esglaó de l’escala que s’utilitza com a tipologia.
    Moltes gràcies doncs a en Jeremiah, que s’ha pres la molèstia de tradïr el post (ell no llegeix el castellà ni el català) i fer-ne l’aclariment. Tot un gentlemen.

  2. 2

    Jordi

    Hola Genís, he descobert el teu bloc a partir de la Catorfera de Granollers. Un comentari a l’apunt de Forresters Social Techonographics. El 10% de participants més o menys actius sobre el total d’usuaris era tb un valor força comú en les diferents BBS (bulletin bord systems) dels 90. Es possible que sigui un rati força comú en diferents àmbits (associacions, potser ginmasos o clubs esportius, AMPAs, etc) i vingui donat pels diferents motius pels que la gent s’apunta a X temes o causes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *