Ashley Qualls, un altre nadiu digital

agost 24th, 2007 by genisroca

Ashley QuallsFast Company dedica aquest setembre un article a Ashley Qualls, 17 anys i propietària de whateverlife.com, una web valorada en un milió de dòlars.

Qualls es va aficionar des dels 9 anys a realitzar senzills dissenys grafics amb el seu ordinador, i per a poder ensenyar-los va obrir la seva pàgna web amb només 14 anys, el 2004. Els seus amics varen començar a demanar-li que els dissenyés l’aspecte de les seves pàgines personals a MySpace, i ella ensenyava els resultats a la seva pàgina web. Varen anar arribant cada cop més comandes i va decidir deixar l’institut i estudiar on-line per poder dedicar-se millor a la seva empresa. Actualment ingresa uns 70.000 dòlars al mes i ja està diversificant dissenant fons per al mòbil i amb la recent creació d’una revista. Segons Google Analytics la seva web atreu més de 7 milions d’usuaris al mes i serveix més de 60 milions de pàgines vistes al mes. Segons els rankings la seva web està pel damunt de FoxNews.com, CBS.com o la totpoderosa Oprah Winfrey.

Fa poc vaig comentar el cas de Paul Dateh, un jove músic que utilitzava els recursos de la xarxa per a desenvolupar el seu posicionament i la seva identitat digital, i en aquesta ocasió Ashley Qualls exemplifica el que ja deien Marc Prensky i John Palfrey: creixen, aprenen i creen de manera diferent, dominen els mitjans de producció digital i tenen una actitud prosumidora (en contraposició a la d’un consumidor passiu). El que deiem: arriben els nadius digitals.

PS: La gent de Taller D3 també s’han fet ressó del cas d’Ashley Qualls.


0 Responses to “Ashley Qualls, un altre nadiu digital”

Feed for this Entry Trackback Address
  1. No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *