Ashley Qualls, un altre nadiu digital
Fast Company dedica aquest setembre un article a Ashley Qualls, 17 anys i propietària de whateverlife.com, una web valorada en un milió de dòlars.
Qualls es va aficionar des dels 9 anys a realitzar senzills dissenys grafics amb el seu ordinador, i per a poder ensenyar-los va obrir la seva pàgna web amb només 14 anys, el 2004. Els seus amics varen començar a demanar-li que els dissenyés l’aspecte de les seves pàgines personals a MySpace, i ella ensenyava els resultats a la seva pàgina web. Varen anar arribant cada cop més comandes i va decidir deixar l’institut i estudiar on-line per poder dedicar-se millor a la seva empresa. Actualment ingresa uns 70.000 dòlars al mes i ja està diversificant dissenant fons per al mòbil i amb la recent creació d’una revista. Segons Google Analytics la seva web atreu més de 7 milions d’usuaris al mes i serveix més de 60 milions de pàgines vistes al mes. Segons els rankings la seva web està pel damunt de FoxNews.com, CBS.com o la totpoderosa Oprah Winfrey.
Fa poc vaig comentar el cas de Paul Dateh, un jove músic que utilitzava els recursos de la xarxa per a desenvolupar el seu posicionament i la seva identitat digital, i en aquesta ocasió Ashley Qualls exemplifica el que ja deien Marc Prensky i John Palfrey: creixen, aprenen i creen de manera diferent, dominen els mitjans de producció digital i tenen una actitud prosumidora (en contraposició a la d’un consumidor passiu). El que deiem: arriben els nadius digitals.
PS: La gent de Taller D3 també s’han fet ressó del cas d’Ashley Qualls.
Deixa un comentari